ارسال پاسخ

۵ مرداد ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2340

pvc-asso.ir

دوام لوله های  pvc در طول عمر سرویس دهی

طبق اندازه گیری هایی که توسط موسسه لوله و اتصالات ژاپن، بر روی لوله های pvc زیرزمینی انجام شد، لوله ای که در زیرخاک به مدت 35 سال استفاده شده بود، هیچ گونه زوالی را نشان ندادند و استحکام آن مشابه با لوله های جدید بود.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: در شرایط عادی استفاده، عاملی که بیشترین تاثیر را بر دوام مواد لوله دارد، مقاومت به اکسیداسیون در هوا است. ساختار مولکولی پی وی سی که اتم کلر به بقیه زنجیره کربن پیوند داده شده است، بسیار مقاوم به واکنش های اکسیداسیون است و عملکرد آن را تقریبا به صورت نیمه دائم حفظ می کند. 


در مقابل، سایر پلاستیک های با اهداف عمومی، ساختارهایی دارند که تنها از کربن و هیدروژن تشکیل شده اند و به اکسیداسیون تحت شرایط استفاده گسترده، حساس تر هستند.طبق اندازه گیری هایی که توسط موسسه لوله و اتصالات ژاپن، بر روی لوله های pvc زیرزمینی انجام شد، لوله ای که در زیرخاک به مدت 35 سال استفاده شده بود، هیچ گونه زوالی را نشان ندادند و استحکام آن مشابه با لوله های جدید بود.(شکل 1-15)


 
گزارشی از آلمان در مورد لوله های  pvc سخت که در سالهای گذشته استفاده می شده است، نشان می دهد که یک لوله  pvc که برای بیش از 50 سال استفاده شده همان استحکام مشابه با لوله های جدید را دارد. از سوی دیگر، تقریبا هیچ زوالی در بازیافت سه نوع لوازم جانبی خارجی خودرو(محصولات  pvc انعطاف پذیر با استفاده از نرم کننده) در پایان عمر خودرو ها پس از 13 سال استفاده در مقایسه با خواص فیزیکی محصولات جدید مشاهده نشد.


زمان کاهش یافته برای تجزیه حرارتی ( از دست دادن دوام) به علت پیشینه ی گرما در فرایند تبدیل مجدد است و می تواند با افزودن استابلایزرها به محصولات بکر تبدیل شود.(شکل 1-16) محصولات قابل بازیافت در واقع میتوانند به همان محصولات از طریق فرایند مجدد صرف نظر از اینکه لوله و یا قطعات خودرو باشد قالب گیری شوند. 


خواص فیزیکی محصولات فرایند شده مجدد تقریبا مشابه با محصولاتی است که از رزین بکر تولید شده و هیچ مشکلی در استفاده واقعی وجود ندارد.همانطور که در بالا توضیح داده شد،  pvc دارای دوام بالا است و موادی مناسب برای سرویس دهی طولانی و بازیافت پذیری عالی است.


 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط